Augulis: jāstiprina lidostas Rīga galvenā tirgus līdera pozīcijas Baltijā



 Kā uzsvēra Augulis: “Esošie izaugsmes rādītāji apliecina, ka uzņēmums mērķtiecīgi  īsteno savu biznesa stratēģiju, kā arī tie nesuši būtiskus rezultātus. Jāatzīmē, ka to veicinājušas investīcijas uzņēmuma attīstībā, ir nozīmīgi modernizēta lidlauka infrastruktūra, paplašināts pasažieru terminālis, paaugstināta lidostas konkurētspēja, kā arī radīta labvēlīga biznesa vide aviokompānijām, tai skaitā stratēģiski nozīmīgo tālo maršrutu lidojumu attīstībai. Taču pie paveiktā nevar apstāties un jāturpina aktīvs darbs, lai Rīgas lidosta iezīmētu sevi kā nozīmīgāko tranzīta punktu aviācijas pārvadājumos, jo konkurence nozarē ir arvien pieaugoša.”        

 

 Līce informēja, ka šobrīd lidosta nodrošina 45% no pasažieru pārvadājumiem Baltijas valstīs, 43% no lidojumu skaita, kā arī 44% no gaisa kravu pārvadājumiem. 2016.gadā ir sasniegts pasažieru skaita rekordus apkalpojot gandrīz pusi no kopējā Baltijas lidostu pasažieru skaita. Plānots, ka arī šogad lidosta paredz pasažieru skaita pieauguma progresiju.    

 

   Kā informēja valdes priekšsēdētāja, tad turpinās lidostas infrastruktūras attīstība un tās lielākais 2016.gada projekts bija jaunais Ziemeļu terminālis, taču tika īstenoti arī vēl citi infrastruktūras projekti, t.sk. rekonstruēts lidlauka manevrēšanas ceļš, uzlabots lidostas perimetra nožogojums, paaugstinot tā drošības līmeni, uzlabots un atjaunots ceļu tīkls kravu noliktavu teritorijā, u.c. pasākumi.      

 

Līce norādīja, ka atbilstoši lidostas darbības stratēģijai, šogad un turpmākajos gados tiek plānotas būtiskas investīcijas infrastruktūrā, t.sk. paredzēts pilnveidot kravu apkalpošanas infrastruktūru, lai sasniegtu vienu no lidostas stratēģiskajiem mērķiem - palielināt gaisa kravu apjomu.        

 

Izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, iecerēts izbūvēt otro ātro nobrauktuvi lidlaukā,  izbūvēt helikopteru nosēšanās laukumu, aprīkot peronu manevrēšanas ceļus ar ass gaismām, rekonstruēt lidostas publiskās daļas lietus ūdens kanalizācijas sistēmu, kā arī samazināt oglekļa dioksīda emisijas lidostas teritorijas apgaismojuma infrastruktūrā.      

 

 Kā uzsvēra Līce, tāpat ciešā sadarbībā ar SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” turpināsies darbs pie pasažieru termināla attīstīšanas, lai  īstenotu Eiropas platuma dzelzceļa projekta  Rail Baltica  plānoto jaunā termināļa publiskās daļas projektēšanu. Pašlaik lidostas Rīga paplašinātā tranzīta zona jau spēj nodrošināt 7,5 – 8 miljonu pasažieru apkalpošanu, savukārt publiskās zonas kapacitāte ir nepietiekama pat jau esošajam pasažieru skaitam. Pēc termināļa attīstības 6. kārtas pabeigšanas lidosta spēs nodrošināt 8 miljonu pasažieru apkalpošanu gadā.  

 

Līce informēja, ka 2016.gadā lidosta apkalpoja 5,4 miljonus pasažieru, kas ir gandrīz par 5% vairāk nekā 2015.gadā. Mēneša griezumā visvairāk pasažieru lidosta apkalpoja pērnā gada augustā, kad Rīgu savam ceļojumam izmantoja vairāk nekā pusmiljons pasažieru. No kopējā pasažieru skaita vairāk nekā 50% pārvadāja nacionālā aviokompānija airBaltic, 18,3% - aviosabiedrība Ryanair, bet 8,5% - aviokompānija WizAir.  


Augulis: veikts nozīmīgs darbs jaunu dzelzceļa kra...
A.Krauze:varam uzlabot galvaspilsētas pašvaldības ...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.lzs.lv/

LZS © 1990-2021

Spied Enter