Augulis: veikts nozīmīgs darbs jaunu dzelzceļa kravu piesaistē



Ministrs uzsver, ka kopumā pērn veikts nozīmīgs darbs sadarbībā ar dažādām partnervalstīm, tai skaitā Ķīnu. Rezultātā 2016.gadā Latvijā ieradās pirmais Ķīnas testa konteinervilciens, bet šobrīd turpinās darbs pie nākamo vilcienu organizēšanas no Ķīnas. Būtiski šobrīd arī nodrošināt sadarbību ar Baltkrieviju, kur Latvija saskata iespējas vērienīgā loģistikas centra “Lielais akmens” kontekstā. Tāpat jāturpina uzsāktaisdarbs pie jauna maršruta izveides uz Irānu un Indiju.

 

Īpašu uzmanību satiksmes ministrs pievērsīs nozarē vērienīgākā investīciju projekta īstenošanas procesam– dzelzceļa tīkla elektrifikācijai. Saskaņā ar valdības lēmumu pašlaik tiek izstrādāts elektrifikācijas projekta biznesa plāns. Savukārt Eiropas Komisijā tikmēr jau ir iesniegts videi draudzīgās ūdeņraža lokomotīves izstrādes projekts, tādējādi sekmējot inovāciju ienākšanu dzelzceļa nozarē. Šī projekta rezultāti gaidāmi vasarā.          

 

LDz prezidents E.Bērziņš iepazīstināja satiksmes ministru ar 2016.gada uzņēmuma darbības rezultātiem gan pārvadājumu, gan uzņēmuma pārvaldības jomā. Pērn LDz pirmo reizi iekļuva Ilgtspējas indeksa Zelta kategorijā, kas raksturo labu uzņēmuma pārvaldību un sadarbību ar dažādām sabiedrības grupām, un arī šogad veikti vairāki nozīmīgi uzlabojumi uzņēmuma pārvaldībā.          

 

Runājot par darbības rezultātiem – pagājušajā gadā LDz pārvadājis 47,8 miljonus tonnu kravu, kas ir mazāk nekā gadu iepriekš, taču jau kopš oktobra jūtami tikuši pārsniegti 2015.gada rādītāji. Liela loma bijusi reorganizētā LDz meitas uzņēmuma “LDz Loģistika” aktīvai darbībai pēdējā pusgada laikā, ne tikai uz Latviju atvedot pirmo testa vilcienu no Ķīnas, bet arī paaugstinot konteinervilcienu pārvadājumu apjomu Vidusāzijas virzienā un strādājot pie citu jaunu maršrutu izveides.        

 

“LDz Loģistika” jaunu kravu plūsmu piesaistē strādā pēc “vienas pieturas aģentūras” principa no klienta skatpunkta. Efektīvākai nozares darbībai laikā, kad kravu pārvadājumu jomā notiek izmaiņas, LDz saskata nepieciešamību stiprināt ciešāku sadarbību un informācijas apmaiņu starp nozares uzņēmumiem – ostām, termināļiem, stividoriem u.c.     E.Bērziņš: “Pagājušais gads nozarei bija izaicinājumu pilns, samazinājās līdzšinējās kravu plūsmas, un arī LDz to spilgti izjuta. Tomēr gada beigās novērojām būtisku kravu pieaugumu, un tas ir aktīva darba rezultāts. Tai pašā laikā kā ikviens pārbaudījums pagājušais gads arī atklāja nepilnības nozares iekšienē – jo īpaši nepietiekamo savstarpējo sadarbību, kas bremzē jaunu kravu veidu un mērķa tirgu apguvi. Koncerna uzņēmumi šo problēmu sekmīgi risina konkrētās situācijās, taču ilgtermiņā nepieciešama plašāka visas nozares izpratne un gatavība strādāt tautsaimniecības kopējo mērķu labā.”      

 

Vienlaikus LDz prezidents uzsvēra, ka šogad dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ir uzsācis darbu pie vairākiem attīstības projektiem Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglos, kas ļaus pārvadātājiem un kravu saņēmējiem efektīvāk tās apstrādāt, vienlaikus uzlabojot pilsētnieku dzīves vidi. Plānoti arī nozīmīgi investīciju projekti, kas ļaus jau tā videi draudzīgāko transporta veidu – dzelzceļu – padarīt vēl ekoloģiskāku. Patlaban aktīvi turpinās darbs pie LDz vēsturē lielākā investīciju projekta – dzelzceļa tīkla elektrifikācijas, kuras īstenošanu līdz 2023.gadam Ministru kabinets (MK) apstiprināja Rēzeknes-Krustpils, Daugavpils-Krustpils, Krustpils-Šķirotavas posmā.        

 

Raksturojot LDz finanšu rādītājus, LDz viceprezidents Aivars Strakšas norādīja, ka, neraugoties uz sarežģīto pagājušo gadu un kravu apjomu samazinājumu, uzņēmumam izdevies ietaupīt līdzekļus un nodrošināt finanšu stabilitāti. Uzņēmuma apgrozījums salīdzinājumā ar 2015.gadu bijis par 11,6% mazāks, taču administratīvie izdevumi tikuši samazināti par 19%, bet sekmīga Iepirkumu biroja darba rezultātā izdevies ietaupīt aptuveni 6 miljonus eiro attiecībā pret gada sākumā plānoto iepirkumu apjomu.Savukārt par nozīmīgāko izaicinājumu 2017.gadā viņš nosauca ilgi gaidītā Indikatīvā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna apstiprināšanu un daudzgadu līguma noslēgšanu starp Satiksmes ministriju un LDz par infrastruktūras uzturēšanu un tās pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanu.  


Eksperti izvērtēs iespēju Latvijā samazināt PVN pā...
Augulis: jāstiprina lidostas Rīga galvenā tirgus l...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.lzs.lv/

LZS © 1990-2021

Spied Enter